FAQ - aeroBUS.pl
transport z opola

FAQ - najczęściej zadawane pytania

1Zamówiłem transfer z lotniska, ale mój samolot jest opóźniony. Co robić?
Gdy podajesz godzinę przylotu, zazwyczaj umawiamy się z Tobą 15 minut później - tyle czasu potrzeba średnio do opuszczenia samolotu i przejścia przez terminal. Ważne jest podanie nam podczas rezerwacji dodatkowych informacji, które mogą spowodować opóźnienie wyjazdu z lotniska (konieczność przejścia przez kontrolę paszportową, przewożenie bagażu rejestrowanego itd).

Przykład: przylatujesz o godzinie 15.00, bus będzie więc na Ciebie czekał pod terminalem od 15.15. Jeżeli lot jest opóźniony do 45 minut, kierowca w miarę możliwości poczeka, tzn. nie odjedzie wcześniej niż o godz. 16.00. W przypadku większych opóźnień, nie zostawimy Cię bez transportu do domu, ale być może będziesz musiał poczekać na przyjazd pojazdu zastępczego.
2Mam wylot z Wrocławia o godz. 6 rano. O której trzeba wyjechać z Opola?
Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ wszystko zależy od ilości pasażerów, ich adresów, kolejności wsiadania do pojazdu, aktualnych warunków drogowych itd.

Większość linii lotniczych wymaga od swoich pasażerów pojawienia się na lotnisku nie później niż 2 godziny przed odlotem. W tym konkretnym przypadku, do Wrocławia trzeba dotrzeć więc na 4 rano. Czas podróży z Opola na lotnisko Wrocław-Strachowice, przy sprzyjających warunkach atmosferycznych wynosi około 1:15 h, co oznacza, że wyjazd ostatniego pasażera z Opola musi nastąpić nie później niż o 2.45. Jeżeli jesteś pasażerem, który rezerwuje przejazd, to od Ciebie zależy, o której wyjedziemy z Opola. My jedynie sugerujemy godzinę odjazdu, która naszym zdaniem będzie odpowiednia, byś bez obaw i pośpiechu zdążył na swój lot.
3Czym są przejazdy promocyjne?
Przejazdy promocyjne to transfery, w których pasażerowie nie mają wpływu na godzinę odjazdu z Opola.

W zakładce Promocje, udostępniamy bilety na przejazdy, w których pasażerowie rezerwujący dany kurs wyrazili zgodę na współdzielenie busa. To oni decydują o godzinie wyjazdu.

Dokładnie działa to tak:
1. Osoba A rezerwuje przejazd 3 osób z Opola do Katowic o godz. 14.00 i nie zaznacza opcji, że chce wynająć busa na wyłączność
2. Pozostałe 5 miejsc może więc zostać sprzedane. Dodajemy je do zakładki Promocje
3. Osoba B kupuje przejazd promocyjny na ten kurs. Wyjazd z Opola musi nastąpić ok. godziny 14.00, co sprawia, że osoba B musi się liczyć z tym, że pod jej adres bus podjedzie wcześniej.
4Ile bagażu mogę zabrać na pokład?
Można zabrać standardowo jedną dużą walizkę do 25 kg i jedną sztukę bagażu podręcznego. Istnieje oczywiście możliwość przewiezienia większej ilości, ale zależy to od dostępności miejsca w pojeździe.

W przypadku potrzeby przewiezienia większej ilości bagażu, prosimy o poinformowanie nas o tym w formularzu rezerwacji.
5Co oznacza "bus na wyłączność"?
Bus na wyłączność to opcja rezerwacji przejazdu bez dodatkowych (obcych) pasażerów. Oznacza to, że pasażer rezerwujący przejazd, będzie jechał tylko z pasażerami, dla których wykupił bilety i nikt inny tym kursem nie pojedzie.

Jeżeli podczas rezerwacji nie zaznaczysz tej opcji, będzie to oznaczało, że zgadzasz się na podróż z innymi, obcymi ci pasażerami.
6Czy mogę zwrócić bilet?
Jeżeli rezerwujesz przejazd z wyprzedzeniem, możesz zwrócić zakupione bilety do 14 dni przed datą transferu, bez żadnych kosztów. Po tym terminie zwrot nie jest możliwy.

Bilety promocyjne nie podlegają zwrotom.
7Mam małe dziecko. Czy macie dla niego specjalny fotelik?
Tak, posiadamy foteliki dla dzieci. W takim przypadku, prosimy o podanie tej informacji w formularzu rezerwacji. Najlepiej podać dodatkowo jeszcze wzrost i wiek dziecka, dzięki temu będziemy wiedzieć jaki fotelik jest potrzebny.
8Czy na pokładzie jest dostęp do internetu?
Tak, pasażerowie mogą korzystać z darmowego dostępu do sieci podczas całej podróży. W pojeździe znajdują się również gniazda 12V, gdzie można podłączyć np. tablet lub telefon.
9Jakie są orientacyjne czasy przejazdów na lotniska?
Zakładając, że po drodze nie ma utrudnień w ruchu, a pogoda jest sprzyjająca, czasy przejazdów wynoszą:

Opole - Wrocław Strachowice: ok. 1:15h
Opole - Katowice Pyrzowice: ok. 1:20h
Opole - Kraków Balice: ok. 2:15h

Inne czynniki, takie jak pora dnia, pogoda, kolizje, remonty, miejsce wyjazdu/przyjazdu, mogą wydłużyć czas przejazdu. Sugerując Ci odpowiednią godzinę wyjazdu, staramy się uwzględnić wszystkie zmienne i obliczyć czas, jaki potrzeba, by bezpiecznie dotrzeć do miejsca docelowego.
10Gdzie w Opolu zatrzymują się pojazdy aerobus.pl?
W związku z tym, że prowadzimy indywidualne przewozy osób, pojazd zatrzymuje się pod adresem wskazanym przez pasażera (pasażerów) podczas rezerwacji.

Mówiąc krótko - jeździmy spod Twojego domu pod same drzwi terminala.
11Jak zostanę powiadomiony, kiedy dokładnie podjedzie bus?
Kierowca zawsze dzwoni do oczekującego na transport pasażera kilkanaście minut przed przyjazdem na miejsce. Nie ma więc potrzeby stać przed domem w oczekiwaniu na przyjazd pojazdu. Należy mieć na uwadze, iż drobne opóźnienia, spowodowane nieprzewidywalnością ruchu drogowego, są wpisane w transport lądowy, staramy się jednak być zawsze na czas.